Börja rida

För att få börja rida på Sigtuna ridskola ska man ha fyllt 4 år.

Om du är intresserad av att börja rida på sigtuna ridskola maila till sigtuna.ridskola@telia.com. Om det finns platser lediga på rätt nivå erbjuds eleven plats direkt, är det fullt ställs istället eleven på kö och kontaktas när plats kan erbjudas.

Intresseanmälan är inte bindande.

Har du frågor om verksamheten går det bra att mejla till sigtuna.ridskola@telia.com

Följande ridlektioner erbjuds beroende på förkunskap och ålder:

Hästlekis
En förberedande kurs för barn mellan 4 - 7 år, där eleverna lär sig det mest grundläggande vad gäller hantering av hästar, t.ex. hur man leder en häst, hur man borstar den m.m. 30 min ridning och 30 min teori

Knatteridning
En förberedande kurs för barn mellan 4 - 7 år, där eleverna lär sig det mest grundläggande vad gäller hantering av hästar, t.ex. hur man leder en häst, hur man borstar den m.m. 30 min ridning.

Junior 45 min
Ridning i alla gångarter, på sin respektive nivå

Senior 45 min
Nybörjare

Junior/Senior 60 min
Rider självständigt i alla gångarter, skänkelvikning, skolor m.m.

Träningsgrupp junior/senior
För dig som rider i 60 min grupp. Extra ridning varannan vecka i liten grupp, inriktning hoppning eller dressyr.