Till dig som rider i eller är intresserad av träningsgrupp

I träningsgrupp rider vi i mindre grupp så att vi kan fokusera mer på de små detaljerna, grunderna. Vi befäster grundridningen och jobbar mycket med sits, position, balans och följsamhet.

Vi erbjuder träningsgrupp med inriktning dressyr eller markarbete/hoppning. Det är inte givet att du tex galopperar varje gång i dressyrgruppen eller hoppar varje gång i hoppgruppen.

Vi förutsätter att eleverna i träningsgrupp är intresserade av hästen som individ och inser vikten av kunskap kring hästens mående. Därför lägger du tid på skötsel och rykt före och efter lektion.

För att få rida i träningsgrupp ska du rida en gång i veckan i en ordinarie grupp, detta ska vara ett komplement till den ordinarie gruppen. Det går inte att rida varannan vecka träningsgrupp och varannan vecka ordinarie grupp. Undantaget dig som kommer med egen häst och tränar.

Du anmäler ditt intresse på mail, vi skriver in dig på kö och meddelar när det finns lämplig grupp. Du binder dig för en termin i taget. För elever som rider självständigt i alla gångarter på olika hästar.