Ungdomssektionen

Alla medlemmar i föreningen under 26 år är även med i ungdomssektionen. Vi i SBRFs ungdomssektionens styrelse (usek) arbetar för att klimatet i stallet ska bli så bra som det kan bli. Vi vill arbeta och förbättra gemenskapen mellan alla på ridskolan och skapa en stark vi-känsla.

Något som vi också tycker är supermegajätte-viktigt är att alla känner sig trygga och välkomna på Sigtuna Ridskola. Vi vill att alla ska vara inkluderade och att alla ska vilja vara inkluderade.

För att förbättra gemenskapen på ridskolan anordnar vi roliga träffar och aktiviteter för alla barn och ungdomar i klubben. Det kan vara allt mellan teorikurser och spökjakter till ungdomskvällar eller stallkompisträffar. Vissa aktiviteter är som festliga traditioner och återkommer varje år, och vissa aktiviteter är nya för året och det gör dem ännu roligare!

En sak som inte får glömmas bort är att UNGA vet vad UNGA vill, därför är vi alltid öppna för förslag angående vad vi ska hitta på för roliga aktiviteter. Har du något förslag eller rolig idé om vad för aktivitet vi borde anordna? Prata då med någon i styrelsen eller kontakta oss via facebook, (Ungdomssektionen SBRF), eller instagram, (sbrf_ungdomssektion)! :)