Klubbmästerskap hoppning

04.04.2023

Lördag 6/5

Klubbmästerskap rids en gång per år i respektive gren. Vinnaren i respektive ridskoleklass tilldelas vandringspris och vinnare i privatklass erhåller pokal.

• Denna tävling innebär mer självständig framridning samt ingen hjälp inne på banan eller vid bangång.
  • Bedömningen kommer vara A: inverkan och vi kommer använda protokollet som hänger på anslagstavlan i klubhuset.
  • Klasser: lektionsponny/häst LD/LC, privatekipage hoppar den höjd du normalt tränar och tävlar.

Allmänt: För att vara med krävs grönt kort för alla ryttare. Om du inte har registrerat ditt gröna kort i TDB vill vi se papper på ditt kort. För dig med egen häst gäller även, som alltid, godkänt vaccinationsintyg, skickas på bild till ridskolan före 6/5

• Utrustning för häst/ponny ska ske enligt med TR III hoppning
  • Utrustning och klädsel för ryttaren ska ske enligt TR III hoppning

När: Samling för banbyggnad kl 14:45

När banan är byggd bestämmer vi lämplig tid för första start men ca 15:45.
Vi börjar med privatekipagen.

Alla hjälps åt att bygga fram och bort banan.
Vi hjälps åt att hålla rent på banorna samt städa vid tävlingens slut.

Kostnad: 335kr varav 170 kr i anm avgift betalas när du fått bekräftelse på din anmälan. Resterande senast den 5/5. Betalas till BG 646-9936 eller swish 1231951243

Anmäl: All anmälan sker på mail: sigtuna.ridskola@telia.com